Algemene voorwaarden

Hartelijk dank voor de order die U bij ons heeft geplaatst!

Controleert U altijd of de artikelen, met name de kleuren van de stof of van het leder, de afmetingen en de aantallen correct op uw orderbevestigingsmail vermeld staan. Eventuele wijzigingen dient U binnen 24 uur aan ons te melden.

Opgegeven levertermijnen zijn indicatief en kunnen derhalve afwijken van de werkelijke levertijd. Een levertermijn die overschreden wordt wegens overmacht dan wel binnen de wettelijke normen geeft geen recht op ontbinding van de koopovereenkomst en/of schadevergoeding.

 

Levertijd van de meubelen

De levertijd van meubelen zal circa 8-14 weken bedragen, ook voor online bestellingen. Wij nemen contact met u op zodra uw order compleet is.

 

Omruiling/retour woonaccessoires:

Indien u niet tevreden bent met het door u bestelde artikel dan dient u dit artikel in de originele verpakking en binnen 14 dagen aan ons terugsturen. Terugname na 14 dagen is niet mogelijk. De verzenddatum van het door u geretourneerde pakket houden wij aan als referentiedatum.

Verzendkosten zijn voor rekening van de koper.

Artikelen waarvan duidelijk is dat deze bij u in gebruik zijn geweest worden niet retour genomen.

 

Beschadigde of ontbrekende artikelen:

In het geval van beschadigde en/of ontbrekende artikelen dient u met ons contact op te nemen via; info@toonwoonstudio.nl.

Er wordt dan door ons z.s.m. contact met u opgenomen. De vervanging ofwel omruiling van het artikel zal dan met u worden besproken.

Helaas kan er wel eens iets misgaan en kunnen goederen beschadigd zijn of ontbreken. Onze excuses als dit net u treft.

Wij doen altijd ons uiterste best om dit te voorkomen, maar mocht er iets misgaan; wij staan voor u klaar om alles zo snel mogelijk goed voor u op te lossen.

TOON woonstudio aanvaardt als leverancier geen enkele aansprakelijkheid voor schade ontstaan door onjuist, dan wel verkeerd gebruik of onjuiste dan wel verkeerde behandeling van door TOON woonstudio geleverde goederen.

Bij annulering van uw order tot 8 weken voor de geschatte leverdatum brengen wij 33 1/3% in rekening. Bij annulering vanaf 8 weken voor de geschatte leverdatum zal het boetepercentage 75% bedragen. Als leverdatum houden wij de door u opgegeven gewenste week van levering aan ten tijde van bestelling, dan wel de standaard levertijd welke gemiddeld 10-12 weken bedraagt.

 

Betaling

Wij vragen een aanbetaling van 15% over het totaalbedrag, het restant order bedrag ontvangen wij graag één dag vóór levering van de goederen.

 

Eigendomsvoorbehoud

Alle goederen, aangegeven op de webwinkelorder dan wel op de factuur, blijven het volledige eigendom van TOON woonstudio totdat deze goederen alle in zijn geheel door de klant aan TOON woonstudio zijn betaald.

 

Sale

Op showmodellen wordt geen garantie gegeven en mag niet worden geretourneerd.

 

Garantie

Op al onze artikelen geven wij de wettelijk voorgeschreven garantie. Uiteraard zijn producten aan slijtage onderhevig. Mocht een product naar uw mening niet voldoen aan de normale gebruikseigenschappen dan vernemen wij dit graag.

 

Uitstel van levering

Indien u uw goederen op een latere afleverdatum wilt ontvangen dan in eerste instantie was overeengekomen, dan dient u dit z.s.m. aan ons door te geven! Wij slaan uw goederen, die bij ons binnen zijn gekomen, maximaal 1 maand kosteloos voor u op. Indien uw goederen langer dan 1 maand bij ons dienen te worden opgeslagen, dan zal minimaal 50% van uw totale orderbedrag aan TOON woonstudio moeten worden voldaan. Indien uw goederen langer dan 2 maanden door ons moeten worden opgeslagen, dient het volledige orderbedrag aan TOON woonstudio te worden voldaan. Goederen die geheel door de klant zijn betaald zijn volledig eigendom van de ko(o)p(st)er. Bij verlenging van de opslag geschiedt de opslag van de goederen voor risico van de klant. De maximale opslagperiode is 3 maanden.

Aflevering van meubelorders (geplaatst dan wel in de showroom dan wel op de site) Controleert u altijd of de artikelen, met name de kleuren van de stof of het leder, de afmetingen en de aantallen correct volgens uw orderbevestigingsmail afgeleverd zijn. Eventuele afwijkingen dient u direct doch uiterlijk binnen 24 uur aan ons te melden.

Wij geven op de door ons geleverde goederen de wettelijke garantie van 2 jaar. Deze garantie zal komen te vervallen indien er door oneigenlijk gebruik of nalatigheid een gebrek is ontstaan aan het desbetreffende meubelstuk. Verkleuring van gestoffeerde meubelen door lichtinval valt niet onder de garantie. Eigenschappen van hout zijn geen gebreken; hout is een levend materiaal dat afhankelijk is van weersinvloeden en gevoelig is voor grote temperatuurverschillen en luchtvochtigheid. Een afwijkende nervatuur, harskernen, kwasten, scheurvorming en verkleuring ten gevolge van lichtinval, vallen derhalve niet onder de garantie.

 

Aflevering en binnenplaatsen van goederen:

Wij willen u erop wijzen dat de levering aan de deur op de begane grond geschiedt en dat wij op geen enkele wijze verantwoordelijk zijn voor gebeurtenissen die zich voordoen tijdens het binnenbrengen en het ,op uw verzoek, plaatsen van de goederen. Als het binnen plaatsen van de goederen niet op de normale manier (d.w.z. via de hoofdingang) plaats kan vinden en dit is niet vooraf aan ons gemeld, dan zijn onze chauffeurs niet verplicht om op andere wijze te proberen de goederen bij u binnen te plaatsen. Onze meubelbezorgers zijn verplicht zich te houden aan de door de Arbo-dienst opgelegde voorschriften. Het uitvoeren van manoeuvres die hun lichaam of gezondheid kunnen schaden is hen verboden.

Indien er voor een correcte aflevering liften, takels, ladders of een kraan noodzakelijk zijn, of indien er ramen of deuren verwijderd dienen te worden, dient de klant hiervoor zelf vooraf zorg te dragen. De daaruit voortvloeiende kosten zijn dan uiteraard ook voor de klant. Is uw woning moeilijk toegankelijk of op een verdieping gelegen dan dient u dit aan ons door te geven!! Wij houden hier dan qua tijdsplanning rekening mee!

Bij aflevering dient u de goederen goed te controleren en eventuele beschadigingen direct te melden aan de winkel en/of aan de bezorgers. Wij zullen er dan zorg voor dragen dat uw klacht z.s.m. zal worden opgelost. Meldingen van beschadigingen aan goederen nadat voor correcte aflevering van de goederen voor akkoord is getekend kunnen wij alleen in uitzonderlijke gevallen aannemen.

Indien er tijdens de aflevering een gering mankement of andere geringe onvolkomenheid aan een artikel wordt geconstateerd kan nooit een hoger bedrag van de totale koopsom op de betaling worden ingehouden dan in redelijke verhouding staat tot het mankement of de onvolkomenheid.

Op de dag van levering dient u de gehele dag aanwezig te zijn dan wel ervoor te zorgen dat iemand anders ter plaatse aanwezig is! Wij doen ons uiterste best om op het met u afgesproken tijdstip te komen leveren, maar dit kan helaas soms door omstandigheden ook vroeger of later worden dan is afgesproken. Indien u niet aanwezig bent, dient u zelf met de winkel een andere afspraak te maken en zijn wij genoodzaakt om minimaal 65,- bezorgkosten voor de tweede (extra) bezorging aan u in rekening te brengen.

 

CONTACTGEGEVENS: